Op onze school:
Bieden we een veilige (leer)omgeving.
Hebben we respect voor elkaar.
Staat leren centraal.
Helpen we onze leerlingen met hun persoonlijke ontwikkeling.
Werken we samen met kinderen, leerkrachten én ouders.
Is iedereen welkom!

Wij zijn Samen op Weg!

De naam van onze school zegt het al: samen staat bij ons centraal. We willen Samen op Weg met leerlingen, ouders en met God. We zijn een protestants christelijke school waar iedereen welkom is en zich thuis mag voelen. We leren de kinderen verantwoordelijkheid te nemen voor onze aarde en de samenleving. Op onze school bereiden we de kinderen zo goed mogelijk voor op de toekomst. Een solide basis door de eigen ontwikkeling en het verwerven van kennis staan bij ons centraal. Leerlingen leren op Samen op Weg zelfstandig, kritisch, verantwoordelijk en creatief te zijn zodat ze zich staande kunnen houden in de veranderende wereld.

Een veilige omgeving zorgt ervoor dat kinderen beter tot leren en ontwikkeling komen. Op onze school werken we met de methode Leefstijl. Iedereen is uniek en er zijn verschillen tussen alle leerlingen. We leren hen deze verschillen te erkennen en respecteren. Zo is Samen op Weg een fijne plek voor iedereen.

• Iedereen is anders en we horen er allemaal bij.
  • We helpen elkaar.
  • We zorgen goed voor onszelf, elkaar en de omgeving.

Samen op Weg is een kleine school waardoor er extra veel aandacht is voor de individuele leerling en zijn of haar leerbehoeften. Persoonlijke aandacht voor elk kind en samenwerking met ouders zijn onze speerpunten. Onze leerlingen zijn allemaal uniek en zo worden ze door ons team ook behandeld.

Leren staat bij ons centraal. Onze kinderen worden uitgedaagd nieuwsgierig te zijn naar de wereld om hen heen. Leren is meer dan alleen kennis opnemen. Leervaardigheden, creatief vermogen, kritisch denken en samenwerken zijn minstens zo belangrijk. Op Samen op Weg kan uw kind dat allemaal leren. We stimuleren het coöperatief leren waarbij de kinderen worden uitgedaagd samen te werken, zelf beslissingen te nemen en verantwoordelijkheid te dragen.

Speerpunten binnen ons onderwijs zijn:

• Verantwoordelijkheid
  • Veiligheid en respect
  • Leren leren
  • Onderzoeken en ontdekken
  • Samenwerken

Benieuwd geworden naar onze school?

Meld u hier aan voor een rondleiding op school. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.